اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

شهرامین

جدیدترین مطالب دنیای کامپیوتر

آخرین ارسال های انجمن
عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازدید ها آخرین پست دهنده
آموزش / نحوه ی عضویت در سایت | راهنمای فعال سازی عضویت 0 513 admin
سـوالات متـداول در مــورد انـجـمـن 0 242 admin
قوانین انجمن 0 225 admin

اگر هنگام روشن نمودن رایانه به نوشته های روی صفحه نمایش دقت کرده باشید ، مطمئنا نام BIOS به چشمتان خورده است. بایوس برگرفته از حروف اول کلمات (Basic Input Output System) به معنای سیستم ورودی و خروجی مقدماتی است. در واقع یکی از متداولترین موارد کاربرد حافظه های Flash ، استفاده از آنان در بایوس است .

بایوس این اطمینان را به عناصر سخت افزاری نظیر : تراشه ها ، هارد یسک ، پورت ها ، پردازنده و ... خواهد داد که به درستی عملیات خود را در کنار یکدیگر انجام دهند.






امتیاز : :: نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 313

[ پنجشنبه 06 آذر 1399 ] [ 18:24 ] [ سیدمحمدیعقوبی (امین) ]

[ نظرات (0) ]

 موزیلا فایرفاکس مرورگری امن قدرتمند و با امكانات فراوان و سرعت بالا میباشد. نسخه جدید این مرورگر با سرعت 2 برابر نسبت به نسخه های پیشین و مصرف کمتر رم تا حدود 30% منتشر شده است. مرورگر محبوب موزیلا فایرفاکس را به خاطر كیفیت و كارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera و شاید بهتر از آنها در بعضی امكانات نسبت به شده است.توانایی باز نمودن تمامی پنجره ها به صورت Tabbed Browsing تحت یك پنجره ی Firefox و توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up از جمله ویژگی های این مرورگر می باشد. امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم شما ویژگی برتر این نرم افزار است.






طبقه بندی:
اینترنت
مرورگر
امتیاز : :: نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 341

[ چهارشنبه 05 آذر 1399 ] [ 17:50 ] [ سیدمحمدیعقوبی (امین) ]

[ نظرات (0) ]

 
در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید خیلی سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.
 
 
یافتن سریع فایل‌ در یک پوشه‌ی شلوغ
 
فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید پوشه‌ی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.





امتیاز : :: نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 282

[ سه شنبه 04 آذر 1399 ] [ 15:15 ] [ سیدمحمدیعقوبی (امین) ]

[ نظرات (0) ]

گوگل کروم یک مرورگر اینترنت متن‌ باز است که توسط شرکت گوگل عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی آن برای کاربران نرم افزار سیستم عامل ویندوز در یک صد کشور جهان عرضه شد ولی نسخه های منطبق با نرم افزار عامل لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع شد. مرورگر Google Chrome بر پایه هسته مرورگر اپن‌سورس WebKit نوشته شده است. از امکانات و قابلیت های Google Chrome می توان به Tabbed browsing، امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود. این مرورگر فوق العاده سریع شرکت گوگل همانند سایت گوگل از ظاهر بسیار ساده ای تشکیل شده است. از مزیت های گوگل کروم می توان به وجود بخشی با نام Task manager یا مدیریت پردازش ها در این مرورگر اینترنت اشاره کرد که قالبت مدیریت تب های باز شده و پلاگین های بارگزاری شده را به کاربر میدهد.






طبقه بندی:
اینترنت
مرورگر
امتیاز : :: نتیجه : 5 امتیاز توسط 3 نفر مجموع امتیاز : 15
تعداد بازدید مطلب : 338

[ سه شنبه 04 آذر 1399 ] [ 1:21 ] [ سیدمحمدیعقوبی (امین) ]

[ نظرات (0) ]